Bezemisné autobusy

Bezemisné autobusy

  • Plne kompozitná, samonosná karoséria.
  • Štrukturálny kompozitný materiál.
  • Žiadny podvozok. Žiadny oceľový rám.

Vodíkový autobus

Globálne unikátne uloženie 4 vodíkových nádrží v zadnej časti autobusu poskytuje aerodynamickú výhodu oproti konkurenčným autobusom, ktoré majú vodíkové nádrže na streche. Vďaka tomuto unikátnemu riešeniu dosahuje autobus rekordne nízku spotrebu vodíka – len 3,2 kg/100 km a celkový dojazd 400 km na jedno naplnenie.

Elektrický autobus

Ultra-nízka spotreba.
Ľahká kompozitná karoséria vyžaduje menšie hlavné jednotky. V kombinácii s najmodernejším synchrónnym elektrickým pohonom je priemerná spotreba medzi 0,55-0,65 kWh/km (SORT2), čo poskytuje priemernú autonómiu medzi 200-240 km.

custom logo image

Jediný H2 MIDI bus s európskym typovým schválením

V súčasnosti je náš vodíkový MIDI autobus jediným produktom vo svojej triede s plnou európskou homologizáciou.

Technické údaje

PALIVOVÝ ČLÁNOKArrow
30 kW
KOMPOZITNÁ KAROSÉRIAArrow
6,4 tony
CELKOVÁ MAX. PRÍSTUPOVÁ HMOTNOSŤArrow
11,5 tony
SYSTÉMArrow
600 V
VODÍKArrow
3,2 kg / 100 km
KAPACITAArrow
56 pasažierov
DOJAZDArrow
420 km
VOLITEĽNÉArrow
BATTERY PACK
SPOTREBAArrow
0,61 kWh / km
TANKOVACÍ PORTArrow
WEH TN1 H2

Využitia autobusu

Nízkopodlažný autobus do mesta

Autobus je navrhnutý primárne pre mestskú premávku, pričom jeho modulárna konštrukcia karosérie umožňuje tri rôzne varianty, ktoré sa líšia počtom dverí a usporiadaním sedadiel. Karoséria je samonosná a vyrobená z kompozitných materiálov, ktoré sú odolné voči korózii, keďže neobsahujú žiadne zvary ani oceľové časti. Okrem toho je veľmi ľahká, pevná, nevodivá a nehorľavá, čo zaručuje jednoduchú údržbu a dlhú životnosť, ktorá pri správnej starostlivosti dosahuje až 40 rokov.

Vodíkový pohon

Autobus je poháňaný elektrickým motorom Siemens Elfa s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 2500 Nm. Tento motor je napájaný dvomi akumulátormi s celkovou kapacitou 70 kWh.

Rekordne nízka spotreba

Vďaka kombinácii ultraľahkej modulárnej konštrukcie karosérie a jedinečnému riešeniu umiestnenia vodíkových nádrží dosahuje autobus mimoriadne nízku spotrebu vodíka – len 3,2 kg na 100 km, s celkovým dojazdom 400 km na jedno natankovanie.

Nulová uhlíková stopa

Nie je ekológia ako ekológia. Bežné elektrické autobusy vyžadujú veľké a ťažké batérie, ktoré je potrebné pravidelne a dlho dobíjať z elektrickej siete, čo zvyšuje ich energetickú náročnosť a ekologickú stopu.

Vodíkový autobus pre mestskú dopravu

Galéria SK080HS

Vodíkový autobus je navrhnutý predovšetkým pre mestskú dopravu. Vďaka modulárnej konštrukcii karosérie je dostupný v troch variantoch, ktoré sa líšia počtom dverí a usporiadaním sedadiel.