Bezemisné autobusy
- Plne kompozitná, samonosná karoséria.
- Štrukturálny kompozitný materiál.
- Žiadny podvozok. Žiadny oceľový rám.
Vodíkový autobus
Globálne unikátne uloženie 4 vodíkových nádrží v zadnej časti autobusu poskytuje aerodynamickú výhodu oproti konkurenčným autobusom, ktoré majú vodíkové nádrže na streche. Vďaka tomuto unikátnemu riešeniu dosahuje autobus rekordne nízku spotrebu vodíka – len 3 kg/100 km a celkový dojazd 400 km na jedno naplnenie.
Elektrický autobus
Ultra-nízka spotreba.
Ľahká kompozitná karoséria vyžaduje menšie hlavné jednotky. V kombinácii s najmodernejším synchrónnym elektrickým pohonom je priemerná spotreba medzi 0,55-0,65 kWh/km (SORT2), čo poskytuje priemernú autonómiu medzi 200-240 km.
Jediný H2 MIDI bus s európskym typovým schválením
V súčasnosti je náš vodíkový MIDI autobus jediným produktom vo svojej triede s plnou európskou homologizáciou.
Jediný H2 MIDI bus s európskym typovým schválením
V súčasnosti je náš vodíkový MIDI autobus jediným produktom vo svojej triede s plnou európskou homologizáciou.
Technické údaje
30 kW |
6,4 tony |
11,5 tony |
600 V |
3,2 kg / 100 km |
56 pasažierov |
420 km |
BATTERY PACK |
0,61 kWh / km |
WEH TN1 H2 |
Využitia autobusu
Nízkopodlažný autobus do mesta
Autobus je navrhnutý primárne pre mestskú premávku, pričom jeho modulárna konštrukcia karosérie umožňuje tri rôzne varianty, ktoré sa líšia počtom dverí a usporiadaním sedadiel. Karoséria je samonosná a vyrobená z kompozitných materiálov, ktoré sú odolné voči korózii, keďže neobsahujú žiadne zvary ani oceľové časti. Okrem toho je veľmi ľahká, pevná, nevodivá a nehorľavá, čo zaručuje jednoduchú údržbu a dlhú životnosť, ktorá pri správnej starostlivosti dosahuje až 40 rokov.
Vodíkový pohon
Autobus je poháňaný elektrickým motorom Siemens Elfa s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 2500 Nm. Tento motor je napájaný dvomi akumulátormi s celkovou kapacitou 70 kWh.
Rekordne nízka spotreba
Vďaka kombinácii ultraľahkej modulárnej konštrukcie karosérie a jedinečnému riešeniu umiestnenia vodíkových nádrží dosahuje autobus mimoriadne nízku spotrebu vodíka – len 3,2 kg na 100 km, s celkovým dojazdom 400 km na jedno natankovanie.
Nulová uhlíková stopa
Nie je ekológia ako ekológia. Bežné elektrické autobusy vyžadujú veľké a ťažké batérie, ktoré je potrebné pravidelne a dlho dobíjať z elektrickej siete, čo zvyšuje ich energetickú náročnosť a ekologickú stopu.
Vodíkový autobus pre mestskú dopravu
Galéria SK080HS
Vodíkový autobus je navrhnutý predovšetkým pre mestskú dopravu. Vďaka modulárnej konštrukcii karosérie je dostupný v troch variantoch, ktoré sa líšia počtom dverí a usporiadaním sedadiel.